Klantenservice
en veelgestelde vragen
Bestellen en betalen
Heel gemakkelijk via de webshop. Kies het product/de producten die je bij Daantje wilt kopen en voeg toe aan het winkelmandje. Klaar met shoppen? Ga dan rechtsboven in het scherm naar je winkelmandje en klik op ‘Afrekenen’. Je kom in het scherm waar je jouw gegevens kunt achterlaten zodat wij weten waar de bestelling heen gestuurd kan worden. Nadat je hebt betaald ontvang je via mail een bevestiging van jouw bestelling. Zo weet je dat het bestellen gelukt is. En dan is het wachten totdat de postbode langskomt!
Je krijgt geen korting op je bestelling, maar wel op de verzendkosten. Je betaalt bij bestellingen van meer dan € 50,- geen verzendkosten. Dat is nog eens mooi meegenomen!
Als je het speelgoed dat je wilt kopen in je winkelwagentje hebt geplaatst, kan je daarna op ‘bestellen’ klikken. Je volgt de daarop volgende stappen en kan uit verschillende veilige betaalmethoden als iDeal en overboeking kiezen. Je voert de handelingen uit en de bestelling komt bij Daantje binnen en zal worden klaargemaakt voor verzending.
Ja, daar mag je inderdaad vanuit gaan. De website is beveiligd met een SSL-cerfiticaat en betalingen gaan via je eigen bank.
Verzenden
Verzendkosten zijn € 3,95 per bestelling. Goed om te weten: om je bestelling zo goed mogelijk te beschermen tegen schade, verpakken wij je bestelling in een doos of in een beschermende enveloppe. Hier betaal je niets extra’s voor.
We leveren direct uit onze eigen vooraad en versturen jouw bestelling binnen 1-3 werkdagen. Doorgaans betekent dit dat wij jouw bestelling al dezelfde dag of werkdag na het plaatsen van je bestelling aan PostNL overhandigen. Je kunt vanaf dat moment via de track & trace code die je per mail ontvangt je bestelling volgen. Vaak ontvang je de bestelling een dag nadat wij deze aan PostNL hebben aangeboden, onder voorbehoud van eventueel vertragingen.
Je bestelling wordt door PostNL bezorgd. Dit is een betrouwbare post- en pakketbezorger.

Retour sturen en klachten
Ja, dat kan. Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag (dat u bij uw bestelling heeft betaald) binnen 14 dagen crediteren.
Voor het retour zenden van het product kan het modelformulier gebruikt worden dat u HIER vindt.
Ja, je hebt 14 dagen bedenktijd. Zodra jij bij ons hebt gemeld dat je een (ongebruikt én onbeschadigd) product wilt terug sturen heb je nog 14 dagen om dit te doen. Voor retouren vragen we je het modelformulier in te vullen en mee te sturen of mail ons met de gegevens van uw bestelling en welk product(en) u wilt retourneren naar info@speelgoedwinkeldaantje.nl Let op, de kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.
Is er iets mis gegaan met de artikelen tijdens het verzenden? Laat het ons weten. Mail ons (info@speelgoedwinkeldaantje.nl) en stuur ook foto’s mee van hoe je het pakket of de artikelen hebt ontvangen. Zodra wij jouw bericht hebben ontvangen, ontvang je daarvan een bevestiging en gaan we aan de slag met een oplossing en zullen deze samen met jou bespreken.
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om uw klacht via e-mail aan ons door te geven. Dit kan via een mail naar info@speelgoedwinkeldaantje.nl of via dit contactformulier. We zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Speelgoedwinkel Daantje bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC). Maar we gaan ervan uit dat het niet zover hoeft te komen.
Algemene info
Alle producten in de webshop van Daantje voldoen aan de Europese EN71 norm. Deze norm eist dat de veiligheid van het artikel bij juist gebruik gegarandeerd is. Veel van het speelgoed wordt in Azië en Amerika geproduceerd. Om die reden voldoet het speelgoed ook aan de normen die daar gelden.
Veel van het speelgoed wordt geïmporteerd vanuit Duitsland en Azië. De voornaamste reden hiervan is dat Duitsland veel bebossingprogramma’s kent waar duurzaam hout vandaan komt en daar in Duitsland zelf speelgoed van wordt gemaakt. De Duitse merken staan al jaren bekend om de goede kwaliteit van het houten speelgoed. In Azië zijn veel rubberplantages te vinden. De rubberbomen geven zo’n 25 jaar lang rubber af, maar daarna stopt de boom met rubber produceren. Dit betekent dat de boom gekapt wordt en een nieuwe wordt gepland zodat de rubberproductie op peil blijft. De gekapte boom biedt kansen voor het maken van houten speelgoed en krijgt zo de boom ‘een tweede leven’.
Bij elk artikel is aangegeven vanaf welke leeftijd het geschikt is om mee te spelen, welke vaardigheden het kind met het speelgoed oefent en waar het artikel van gemaakt is.
Wil je meer weten of heb je een specifieke vraag? Mail naar info@speelgoedwinkeldaantje.nl en we denken graag met je mee.
Er zijn verschillende producten in ons assortiment die nog gemonteerd moeten worden voordat ermee gespeeld kan worden. Onder andere de loopfietsjes, loopkarren, poppenwagens en grote motoriekbomen worden montage-klaar geleverd. Het monteren is gemakkelijk via de bijgevoegde gebruiksaanwijzing uit te voeren. In de productomschrijving staat het vermeld wanneer het product thuis nog in elkaar gezet dient te worden.
Vind je het handiger om de in elkaar gezette loopfiets/loopkar/anders op te halen in plaats van per pakket te ontvangen? Dat kan, dan doen wij dat voor je. Let op, dit kan alleen op afspraak en alleen in Nieuwkoop. Mail ons voor de mogelijkheden voordat je de bestelling plaatst.

Algemene voorwaarden en privacy
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Hoe wij dat doen lees je in onze privacyverklaring. Je kunt deze ook downloaden.
Op alle bestellingen bij Daantje zijn algemene voorwaarden van toepassing. Je kunt de algemene voorwaarden lezen via onderstaande link en ook downloaden.